Van jongs af aan is Jack van Donselaar gefascineerd door motortechniek. En hoewel auto’s steeds moderner worden en techniek steeds complexer, blijft zijn liefde voor de vierwieler onveranderd groot. En geniet hij van het helpen van klanten.
“Vroeger was sleutelen aan een auto echt een ambacht. Het was letterlijk je handen vuil maken. Urenlang onder de auto liggen of onder de motorkap werken. Bovendien was iedere auto anders: ieder merk had zijn eigen kenmerken of eigenaardigheden. En dat hield het afwisselend en mooi.”
“Tegenwoordig wordt autotechniek steeds geavanceerder. Veel techniek is gedigitaliseerd. Niet zelden moeten we een laptop erbij pakken om te zien wat loos is, wanneer een auto problemen heeft. Voor iemand die kan genieten van het ouderwetse sleutelen, zoals ik, is dat soms even wennen. Maar het gaat erom dat je de klant helpt. Want moderne auto of niet: een probleem blijft een probleem en het doel is om die klant zo snel mogelijk weer op weg te helpen.”
“En dat maakt dit vak zo mooi. Het is de combinatie tussen de techniek en het bieden van service. Je bent technisch bezig, duikt als het ware in de details van een auto. En tegelijkertijd kijk je hoe je een klant zo goed mogelijk kan helpen. Door snel te zijn, door vakkundig te zijn, door tips te geven en door te ontzorgen. Dat is wat we doen.”
“Hierdoor ga ik iedere dag met veel plezier aan de slag. En ik ben er trots op dat we in het bedrijf veel terugkerende klanten hebben. Mensen die we al jaren kennen. Dat betekent dat ze onze service waarderen. Dit contact vind ik fijn en we investeren dan ook veel in zo’n relatie. Bijvoorbeeld ook door onze onderhoudsabonnementen, waarmee klanten echt structureel ontzorgd worden als het gaat om de aandacht voor hun auto.”